17 mai 2018 vs. 17 mai 2022

Jeg var litt usikker på om jeg skulle skrive dette, men jeg bare kjører på..

 

Jeg vet ikke helt hvorfor, men 17 mai har i mange år vært en veldig kjip dag for meg. På denne dagen har det av en eller annen grunn alltid truffet meg ekstra hardt at jeg sliter noe forferdelig og at jeg ikke har kommet meg noe videre. I 2018 hadde jeg et selvmordsforsøk, alle problemene mine virket helt umulige å løse og jeg orket bare ikke mer, jeg var så klar for å bare bli borte og ta all dritten jeg bærer på med meg i grava.

 

Men så er det jo sånn at selv om hodet vil dø, så gjør kroppen alt den kan for å overleve (og gud så forbanna jeg var for det når jeg lå på badegulvet og led, men hjernen gikk fortsatt ikke i svart) så jeg gjorde jo det da- overlevde altså.

 

Spol fram til i dag: Jeg har fortsatt alle disse problemene jeg ikke klarer å løse helt, men jeg har klart å akseptere at jeg bare må bære dem likevel- og det har gjort meg sterkere tross alt, å bære på tung bagasje. Og selv om livet mitt ikke er helt der jeg skulle ønske jeg hadde klart å tatt det, og selv om jeg nettopp har måtte takle et stort nederlag mtp. jobb, så kan jeg fortsatt si at jeg har gjort stor fremgang på mye, og det føler jeg stor takknemlighet og glede over. Livet mitt nå er for tiden flere gode dager enn dårlige, og lenge var det bare dårlige dager, så det er verdt så sjukt mye!!

Ok, nok deep shit: Denne dagen har vært fin, og dette minnet vil jeg ha i arkivet, for som nevnt- i mange år var dette dagen der nederlagene mine sved ekstra.

 

Jeg har vært med gjengen min i Bjergstedparken og lekt litt, før vi gikk til folkefest ved konserthuset. Jeg elsker at 17 mai også inkluderer andres kultur, så vi har spist tyrkisk mat og (nå røper jeg min mentale alder her, høhø) jeg har gnålt til Aillon at på 17 skal jeg ha is og sukkerspinn, og sistnevnte er jo ikke typisk 17 mai så jeg vet ikke hvorfor jeg har fått det for meg (annet enn at jeg mentalt er en drittunge fortsatt), men jeg fant det faktisk i en av bodene, wohoo!

 

Sukkerungen min ❤️

 

Vi har sett litt på toget, så dro vi videre til bestemor/oldemor. Og der fikk jeg tidenes sjokk når søskenbarnet mitt kom inn døra, for han har vært utenlands i flere år, og ingen visste at han var hjemme en tur. Så gøy ❤️

 

Og jeg traff denne firbeinte tanteungen min igjen, endelig! Harley har jo vært «min» for en periode, og vi er veldig glade i hverandre. Håper jeg får passe litt i sommer (hint som ikke er hint, hehe)

 

 

Rakk ikke sminke meg, eller låne slips, så det eneste av de norske fargene i antrekket mitt har vært blå sommerfugler i håret 😅 ALT jeg har på meg er faktisk kjøpt brukt eller arva, bortsett fra hårpynten som er fra Wish.

 

Tante sin isbjørn, som jeg kaller ham..

 

 

Passer meg perfekt med masse dyr på 17 mai, for jeg blir så rastløs av å sitte lenge for tiden, i tillegg til at jeg har skada det jævla halebeinet mitt 3 ganger det siste halvåret, så det gjør VONDT å sitte lenge. Veldig greit å kunne gå mye tur da. Så det har jeg også gjort.

 

Bare for å sementere min mentale alder, men shit, jeg har faktisk ikke spist IS i dag! Så det håper jeg at jeg kan gjøre med tanteungen min i morgen 😅

 

Håper alle har hatt en fin feiring i dag, og gratulerer med dagen 🌹

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg