Et kreativt prosjekt på toppen av alt det kreative

Jeg leste opp en av sangene mine for mamma i går, og hun sa at jeg virkelig burde prøve å få noe utgitt. Og jeg svarte som jeg alltid gjør, at «NÆH, det er ikke en vei jeg ønsker å gå». Men hjernen min durer jo videre som den også alltid gjør, og jeg begynte å tenke på om jeg kanskje skulle prøvd å skrive en bok med sangtekster, og så durte hjernen min videre og kom opp med idéen til Songs for the lost souls- a collection of songs for my fellow wanderers through the darkness.

Men bare tanken på å ta kontakt med et forlag, pitche meg selv og sende utkast, bli forkastet eller ikke få et svar engang, eventuelt måtte forholde meg til andres meninger og forslag til redigering/skroting av idéer, skrive en kontrakt, eventuell lønn, måtte forholde meg til eventuelle salgstall og liksom skulle «gå for suksess», ANDRE mennesker sin definisjon av suksess (eller flopp), altså ÆSJ jeg får brekninger bare av tanken. Det hadde vært helt BÆSJ, som jeg innbiller meg at min favoritt 4-åring ville sagt. Og etter et kjapt Google-søk fant jeg ut at de fleste norske forlag ikke er interessert i å gi ut noe som helst som ikke er på norsk. Og det er jeg ikke så veldig interessert i.

 

Men faen heller, selve idéen virker gøy! Så da gjør jeg det heller her, gratis og kontraktløst og bare for moroa. Sånn som jeg liker, sånn som jeg vil ha det.

 

So, here it is.

 

Songs for the lost souls; Track list:

 

1. How does it feel

2. Queen by night, loser by day

3. They don’t remember me

4. We can, we will, we must

5. If I could have talked you out of it

6. Love won’t call my name

7. High school drop-out

8. The past will not determine my fate

9. Don’t bow, don’t break

10. Do you even know how special you are

11. To die without dying

12. You will find yourself on the other side of this

13. You were born to be brave

14. You can go your own way

15. For the lost souls

 

 

Det meste jeg skriver, skjer spontant og på rappen. Jeg har aldri før lagt en plan sånn som dette her, og jeg er JÆVLIG ustrukturert og aner ikke om jeg klarer å skrive etter noe track-list (innser nå at det trenger jeg jo ikke heller, hoho- NO CONTRACT NO RULES 🤪) men jeg har faktisk lyst til å prøve, følge en oppsatt plan og skrive låtene i riktig rekkefølge, for djees.. Jeg MÅ øve meg på struktur og disipliiiin.. Det hadde gitt meg skikkelig mestringsfølelse å klare det.

 

I tillegg, når det er en plan over skrivingen så føles det også litt mer som forpliktelse, og litt mer som en JOBB (Og gud, som jeg ønsker meg one of those, gitt).

 

Javel, men da prøver jeg meg på det, da.

Wish me luck, og ikke døm meg for hardt om jeg feiler på dette opplegget da. Deeet klarer jeg fint selv, takk 😘

 

Kjærlig hilsen det sterkt svidde trynet mitt og et meget skeptisk blikk til hele dette opplegget, men.. Proving yourself wrong, that’s the proof you need, roasted girl 😂

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg