Feet in the air and head on the ground

Var sikker på at jeg kom til å forsove meg i dag, men det gikk- kom meg opp og av gårde. Så nå er jeg med gjengen min på tante si perle i et lite hjørne av paradis.. 🥰

 



Måtte knipse en selfie når jeg løp til bussen, for jeg var overbevist om at jeg var helt RØD i øya av mangel på søvn.. 😅 

 

Har en ambisjon om å trene litt hver dag mens jeg er her. I dag har jeg gjort det på bryggekanten i kveldssola.

 

Jeg har tenkt litt etter gårsdagens innlegg, og jeg skjønner jo at å bygge muskler tar tiiid, men jeg tror egentlig det beste jeg kan gjøre for min mentale helse og selvfølelse er rett og slett å ikke fokusere overdrevent på hvordan kroppen min ser ut, og heller ha fokus på hva kroppen min klarer. At jeg blir sterkere, får mer utholdenhet, blir mer atletisk og fleksibel og myk- jeg tror det er der målene mine skal være, og ikke bli helt opphengt i å «bygge» en kropp basert på estetikk, men heller jobbe mot en kropp jeg kan bruke til å leke og lære nye ting. Det overfladiske fokuset der fucker noe seriøst med hodet mitt, og jeg har gått inn i den greia før- jeg vil ikke dit igjen.

 

Jeg har så lyst til å finne arenaer der det går i sport og det å lære, utvikle seg, og oppleve mestring. Jeg har prøvd litt yoga, og vil gjerne gjøre mer av det. Synes også det er morsomt med ballspill som ikke er sånn blodig seriøst, og skal prøve å dra med meg folk på sånne ting- fotball, basket, volleyball, badminton, det meste er morsomt når det ikke er så viktig å prestere skyhøyt. Men mest av alt har jeg lyst til å begynne med kampsport- det er der motivasjonen til å kutte ned (helst ut..) nikotinen kommer fra. Klarer jeg det, så er det belønningen!

 

Det har gått litt til helvete de siste dagene da, men det er bare å prøve på nytt. Ikke bli demotivert av at det glipper, og bare akseptere at det er faktisk ikke enkelt å gi slipp på den dritten der 🙄

 

Jeg har noen andre mål for de neste dagene også, ett av dem var å legge bort telefonen kl. 20- Det går ikke i dag, ser jeg 😅 Og nå tør jeg ikke å ramse opp flere mål, for det går jo ikke sånn kjempesmooth på de fleste punktene.. 😏🤷‍♀️

 

Men det har vært en veldig fin dag da! Det ble sol etterhvert, så vi har bada, jeg har lest ut ei bok (Ingeborg Oktober- Et fucka år), grilla pølser på bål, spist lørdagsgodt, og Lulu og jeg har gått kveldstur. Og Aillon har lært seg å padle kajakk, det er så GØY å se han mestre nye ting! Stolt tante..

 

Haha, huff jeg vet virkelig ikke om sånne her hverdagslige innlegg er helt innafor min komfortsone, jeg føler meg som en 5-åring som ramser opp «I daaag har jeg gjort deet og deeet og deeeet».. Men samtidig så var denne bloggen et mørkt HØL av depressive tanker og håpløshet i årevis, og jeg har kjempet så hardt for å komme hit der jeg kan si at i nesten ett år nå har jeg hatt flere gode dager enn vonde, og jeg har skapt dem selv.. Jeg ender kanskje opp med å slette disse innleggene på et senere tidspunkt, ikke vet jeg- men for nå, vil jeg gjerne ha dem her.. Disse dagene, månedene, i august er det ETT ÅR- der jeg er positiv og sprenger grenser og tar gode valg for meg selv- Det er fremskritt.

 

Håper alle har en fortsatt fin sommer- og om du ikke har det- det kan snu, du kan snu- trust me 🤗

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg