Ingen pårørende

Ingen har monopol på sannheten.

 

E ikkje sint lenger, e ikkje såra.
Nå føle eg nærmast ingenting

Bare takknemlighet for at denne gang har eg klart å unngå det,

at hjernen min går heilt i spinn

Nå må eg gå aleina framover, ikkje bare rundt i ring

 

Det går bra med meg,

nå e det alt eg har å sei.

Spurte om me kunne snakka ut, om eg fekk forklara, og svaret ditt va «Nei»

 

All smerten eg har tålt, alt blodet eg har sølt

Alt dåkkår valgte å stenga av, har eg valgt å følt

Og eg prøve alt eg kan, men det bler ikkje bedre med årå

Og dåkkår vil ikkje forstå, men det e kanskje sånn

At det e eg så må bæra de djupaste sårå

 

Har moderert meg sjøl heile livet

Tatt den verste støyten for alt

Mens dåkkår har levd livet fritt

Har eg bare forfalt

Har aldri vært verdt å lytta te

Av det eg har fortalt

 

Og kordan kunne eg hatt selvtillit

Når alt eg seie, føle og gjørr

Bler møtt med kritisk blikk

 

Når eg føle for intenst, seie dåkker «Forsvinn»

Så det va enten selvmord eller innleggelse, og eg valgte livet ein siste gang og la meg frivillig inn

Nå e eg ute av syne, og ute av sinn

De så e rundt meg nå får betalt for det, det e vinn-vinn

 

Eg har tjukk hud, men eg har ikkje panser

Føle alt så sterkt at eg får pustevansker

Har prøvd så hardt, men hørre ikkje te

Og folk skjønne ikkje at det de velge å ver blind for e det någen som må se

Eg blei her og deala med egne demoner

Mens dåkkår fløy (eller flykta?) fra sted te sted

 

Det e så lett for alle å sei «hu der e bare crazy

Og hu komme ingen vei for hu e lazy»

Ingen har gidda, ingen har prøvd å forstått

Og nå bryr eg meg ikkje lenger, nå har det siste toget gått

 

Vil ikkje snakka merr, vil ikkje sei

Dåkkår får tenka det ut sjøl, koffor det blei så det blei

Eg har tilgitt og bøyd meg te eg brakk i to

og nå e eg lei

 

Me kan ikkje snakka om det nå

For det e ikkje sånn at dåkkår ikkje kan

Dåkkår VIL bare ikkje forstå

 

Sa eg hadde vondt, sa at eg va såra

Du e så kald at eg får frostskader

Nå har du fått mi siste frosne tåra

 

Kan ikkje skilla deg fra meg som du gjorde fra far

Kan ikkje endra for dåkker at eg blei bipolar

Og eg skulle helst vært skutt eller steina

Men eg kan, eg vil, og eg må- bæra det aleina

 

Alt eg ba om, alt eg trengte va ein pause

Men det e bare blant dåkkår imellom at dåkk klare å vær rause

Nå e siste ordet sagt

Nå må alle forbli tause

 

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg