Bye winter wear

Kanskje ikke lov å si dette som nordmann, men jeg synes alltid det er litt vemodig å pakke bort vinter-garderoben. Adjø til komfortable og varme og heldekkende plagg, å si hallo til shortser og singleter og bikinier er ikke like lett for alle- det har aldri vært lett for meg i hvert fall. Og selv om det i år- endelig, major progress! Føles littegrann lettere, og jeg tror jeg er klar til å være mer komfortabel med egen kropp, så er det fortsatt en del av meg som ikke er sånn.. Supergira på det heller.

 

Har du aldri sett i speilet og fått massiv angst, og ikke aner hva jeg snakker om, så bra for deg. Ingen burde jo føle det sånn, men det er vi dessverre mange som gjør, og herregud som jeg føler med spesielt de unge jentene som vokser opp med plastiske kirurger som herjer med selv de genetisk «heldigste» jentene (jeg tror faktisk ‘pretty priviledge’ ikke er noe særlig privilegium i det hele tatt lenger for herregud så vakre vi burde være etterhvert og det stopper jo aldri??) og sosiale medier der alle som blir noe stort skal se perfekte ut og helst en kirurg’s versjon av ‘perfekt’.

 

Men faen heller, denne sommeren skal jeg ta med strekkmerkene og de ekstra kiloene mine og pupper som ikke er faste og alt det andre jeg har hengt meg sånn opp i tidligere ut i sola og på stranda, og jeg skal IKKE tenke mer på de greiene der enn jeg må (og jeg må faktisk ikke, så dere får 1 minutt, devaluerende tanker, that’s it damn it!) og jeg håper noen som trenger det legger merke til at ‘hun der var jammen ikke mye perfekt, men fy faen så glad og komfortabel hun ser ut likevel’, for vi påvirker hverandre jo, og jeg vil ikke være med på at vi alle skal være feilfrie og picture perfect. Jeg har i hvert fall endelig innsett at å jage etter det der er en blindgate, for det er et helt uoppnåelig ideal.

 

Nå har den lettkledde sesongen enda ikke kicket inn full force her jeg bor i hvert fall, så jeg kan ennå gå rundt i denne herja og mishandla (jeg tente faktisk på den en gang, når jeg var på tvang på psyk, men den overlevde, og det er ikke engang det verste den har vært gjennom 😅🙄) favoritten min av en fuskepels.

 

 

Jeg må ta tak i livet mitt snart, men jeg har trengt noen dager til å bare være lei meg for at jeg ikke fikk til denne siste jobbmuligheten min.. Jeg vet jo at jeg mest sannsynlig vil gå på trynet igjen, og at den dårlige selvtilliten min vil fortsette å sabotere for meg. Herregud, så gjerne jeg skulle hatt talent for noe her i livet, det hadde gjort det lettere å sikte meg inn på noe.. Men jeg har jo ikke det. Og da må jeg jo nesten klare å stå i det å være en dårlig nybegynner i alt jeg foretar meg- men jeg fikser det jo ikke 🥺

 

Og da kommer jeg ikke videre heller 😔 Fuckadoodle! Ja ja, ønsker alle en fin helg i hvert fall 🌹 Jeg må klekke ut noen viktige ting jeg kan gjøre til neste uke, nå er det stopp på å sitte hjemme og sørge over mitt siste tap. Back on the horse again, dumb rider! Nå skal jeg bort til en kompis og spise opp godteriet hans, håper det vil gi meg den dårlige samvittigheten jeg trenger for å komme meg på trening i morgen- jeg MÅ begynne å presse meg litt der!

 

Ps. Føler nesten jeg må komme med denne uttalelsen etter to stripper-låter på rappen: Jeg har ikke jobbet som stripper (har fått noen tilbud om oppdrag, men sagt NEI, er rimelig sikker på at om jeg hadde gjort det så hadde folk krevd pengene tilbake, for det er ikke mye perfekte silikon-pupper her i gården 😅 OG tro det eller ei, men jeg har aldri tatt noe opp i nesen heller- SÅ VEIT VI ALLE DET 😇

2 kommentarer
    1. Måtte bare flire litt av den siste PS!’en der 🙂
      Håper du får en flott sommer du kan nyte med all den selvtillit du bør/skal som en flott kvinne.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg