Sta-sta-Stavanger

Hate litt min egen dialekt

Og tenkte alltid at ein gang sko eg vekk

Sånn går det når du blei hos feil slekt..

 

Og nå må du faktisk forstå!

At hvis du vil ha, så må du og gi respekt

også må du huska på

at INGEN av oss mennesker e skapt sånn heilt perfekt!

 

Her e det kanskje ikkje eg som e så skjør og sart..

Det trangsynet ditt har alltid vært ganske så åpenbart!

Velge bort bibel og perfekt fasade

Og du må gjerne synes eg e rar

Ja, sorry altså men eg tar mest fra min far

Og du kan gi faen i ka eg gjør så lenge eg ingen skade..

Sorry altså, alle mann! Men livet gir og livet tar

Og den eg vil æra mest, det e min egen far!

 

Sta-Sta-Stavanger!

Sorry men her e beistet fra nord..

Og hu la igjen hjertet sitt av gull i Finnmarksjord!

 

Men nå e det her eg e!

Byen min blei Stavanger, Stavanger

Kan ikkje sei så mye aent

enn at denne byen har sine rotter og slanger

Men du blei hjemma te slutt

Stavanger, Stavanger

 

Beklage at du faktisk kan ta Finnmarkingen utav Finnmark

For luftå e reinare der og det e faen lettere å pusta

Her i Stavanger e det mye dritt og knark

Og eg har hengt med de verste

men faen heller, eg holdt meg rein

Står og tryne på mine egne bein

Så fortell meg nå, kjære: Can you say the same?

 

Og religiøse folk, e ikkje alltid så kloke

Du får beklage at eg alltid har tenkt for meg sjøl!

Skulle eg valgt meg ein gud

Så hadde eg nok gått for Loke

 

Men nå e det her eg e!

Byen min blei Stavanger, Stavanger

Byen med den fine fasaden, men ta ikkje feil

for denne byen har sine rotter og slanger

Men du blei hjemma til tross

Stavanger, Stavanger

 

Elsk eller hat, i denne byen e det ikkje alltid så lett å skille

Du kunne ha kjent meg inn og ut hvis du bare ville

Men det va vel for mye å be om

Eg har så mye å gi, men nå kjenne eg at akkurat her e eg kanskje gått tom

For du ga meg ingen plass te feil og mangler, bare låste dører te stengte rom

 

Men nå e det her eg e!

Wooh, her e Finnmarkingen i Stavanger!

Vett litt for godt de skitne hemmelighetene te denne byen

Yeah, eg vett du har dine rotter og slanger

Stavanger, Stavanger..

Men du blei min by te slutt, Stavanger!

 

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg