Two moods

Først av alt: Whoop whoop, julen 2021 ble FRISK, jeg har fått ha hjernen min i fred fra den pokkers manien, og jeg er så glad og takknemlig for det! Julaften ble både feiret på tradisjonelt vis, med familie og pinnekjøtt- og avsluttet på viking-vis med shots og vill sex. Haha.. Vet ikke om det blir en ny tradisjon, men det var gøy 😇

Hadde egentlig en plan om å kjøre full dress-up hver dag i julen, men DET slo jeg fra meg etter å ha gått rundt i kjole på julaften.. Jeg har gått rundt i samme «uniform» flere dager i strekk, superundertøy under jeans og hettegenser, null sminke.. For å være ærlig, det gjenspeiler kanskje litt hvordan jeg har følt meg også- litt demotivert, slapp og lat, lite overskudd, konstant sliten av en døgnrytme som bare sklir mer og mer ut.. Følelsen av at jeg sitter fast og ikke aner hvor veien skal gå videre. Jeg skulle jo egentlig ikke tenke på det i jula, men jeg er ekspert på å gå å drøvtygge på negative tanker, setter meg fast i dem og kommer ikke videre- Men samtidig: Nå er det nye året rett rundt hjørnet, og jeg trenger virkelig å spikre en plan! Jeg vil ikke kaste bort 2022.. Jeg vil vokse, utvikle meg, våge, bli smartere, tøffere!

 

Uansett, her er meg ALL IN på pyntefronten:

 

Og her er meg ALL OUT, hah 😅

 

Jeg kom over en bra caption på instagram; «Getting dressed as a form of selfcare» og syntes den var veldig bra.. Altså, det er helt greit å ha et avslappa forhold til klær og eget utseende, men samtidig så kan det gjøre noe med mentaliteten å legge litt innsats i å kle seg fint (fint betyr jo ikke automatisk noe man ikke føler seg komfortabel i), og for min del så gjør det meg litt mer motivert til å gå ut å finne på ting, å være sosial.. Hvis jeg går rundt som en slask så frister det så mye mer med sofa og Netflix, eller verst av alt: Bare gå å legge meg igjen.

Så et motto jeg skal ha med meg inn i 2022 er dette:

 

Må bare finne noe å «show up for».. Jeg trenger helt desperat å bruke meg selv til noe konstruktivt! Å være mer produktiv! Det har vært så mange år nå som jeg føler jeg bare har eksistert meg igjennom, jeg vil ha mer ut av dette ene korte livet enn det..

 

Nyttårsaften i morgen, og jeg vet enda ikke helt hva jeg skal gå for: Bajas og alko med venner, eller classy og voksen feiring med de nærmeste..? Kanskje en combo, sånn som julaften. Er så rart å ha blitt skikkelig voksen av alder, men ellers så er jeg jo seriøst underutviklet på alle plan 🙄 Føler litt på at nå «burde» ting gjøres på en spesiell måte, men jeg er jo ikke helt der enda! Og vet ikke helt om jeg vil være en satt, kjedelig voksen-voksen dame heller 😅 Føler jeg har en liten identitetskrise, haha. Det bunner vel mest i at jeg i en alder av 34 ikke aner hva jeg vil eller hva jeg har av ressurser som kan brukes til noe fornuftig..

 

Men kanskje det ikke er så farlig.. Jeg kan leve med det så lenge jeg fortsetter å prøve ut ting, utforske, være litt leken og ha det gøy, men samtidig være ansvarlig, ta vare på meg selv, kunne bety noe for noen.. Sånn vil jeg gå igjennom det nye året i hvertfall!

 

 

Godt nyttår fra meg i hverfall, måtte 2022 bringe deg god helse og personlig vekst- det er det jeg ønsker meg ❤️ Men må nok regne med noen faceplants og knock-outs i den prosessen, sånn er livet og man lærer av det også! La oss reise oss hver gang da, dere 👊🏼

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg